Koalicija Možemo!, Nova ljevica, Radnička fronta, ORaH, Zagreb je naš! i Za grad 10. lipnja na Katarininom trgu, ispred Gornjogradske gimnazije u Zagrebu održala je konferenciju za medije na temu ključnih izazova i nužnih izmjena u obrazovnom sustavu. 

Danijela Dolenec istaknula je da su škole u Hrvatskoj, i u smislu infrastrukture i u smislu zajednice učitelja, učenika i roditelja izložene sustavnom zanemarivanju već niz godina. “Iako su HDZ-u puna usta važnosti obrazovanja, vidjeli smo da su zbog uskog stranačkog interesa dezertirali građane Zagreba ne donijevši Zakon o obnovi. Na isti način dezertirali su stanovnike ove zemlje time kako su upravljali sustavom obrazovanja i odgoja tijekom krize”.

Naglasila je kako su dugogodišnji problemi materijalnih uvjeta u kojima se odvija odgoj i obrazovanje dodatno usložnjeni potresom u Zagrebu, koji je pokazao posljedice podinvestiranja u vrtiće i škole. Podržavamo zahtjeve roditelja da Grad Zagreb objavi Registar šteta od potresa, koji sadržava opis štete u svakoj školi i opis radova koji će biti izvršeni u obnovi kako bi se podigla razina protupotresne otpornosti.

Dolenec se osvrnula i na činjenicu da naš javni sustav odgoja i obrazovanja ne osigurava jednu od svojih osnovnih zadaća – odvajanje obrazovnih postignuća od obiteljskih materijalnih uvjeta, a “korona kriza dodatno je pojačala te nejednakosti jer se nije vodilo računa o tome da prijelaz na ‘online’ nastavu podrazumijeva materijalne uvjete u kućanstvu koje nemaju sva djeca u Hrvatskoj.”

Podsjetila je i da smo ove školske godine svjedočili najvećem štrajku u obrazovanju u novijoj hrvatskoj povijesti, tijekom kojeg su obrazovni radnici dobili veliko priznanje i potporu javnosti. “Za nas je politički prioritet da oni budu adekvatno kompenzirani za svoj rad. Osim toga, krajnje je vrijeme da vlada i nadležna tijela napokon prema učiteljima i nastavnicima pokažu razinu uvažavanja i poštovanja kakvu oni u širokoj javnosti već uživaju.” 

Damir Bakić istaknuo je propuste i probleme kojima smo svjedočili u kriznom razdoblju – prije svega “deficitu odgovornog i kompetentnog upravljanja sustavom, koje se ogledalo u oklijevanju, lutanju, u brojnim zbunjujućim odlukama poput određivanja termina polaganja i sadržaja državne mature, prebacivanja odgovornosti na roditelje u pogledu nastavka pohađanja nastave za učenike razredne nastave, kontradiktornih izjava i stavova oko obaveze dolaska u škole, te nedoumica i nepotrebnog odgađanja upisa u srednje škole.” Izostala je i emocionalna podrška učiteljima i djeci,a “šokantna je nezainteresiranost Ministarstva za stanje u zagrebačkim školama nakon potresa, kao i činjenica da se nije izradila sustavna i temeljita priprema nove školske godine za koju još uvijek ne znamo u kakvim će okolnostima započeti.”

Inzistiranjem na ishitrenom raspuštanju Sabora i žurbom na izbore, Vlada je dezertirala i na planu obrazovanja, što predstavlja ultimativni dokaz HDZ-ovog shvaćanja škole i obrazovanja. “Nije slučajno da je upravo taj resor bio predmet bijedne političke trgovine prilikom sklapanja koalicije s HNS-om i spašavanja parlamentarne većine”, zaključio je Bakić. 

Komentiraj